Sunday 10 July 2016

Rehat di Pau Yik Mun

Assalammualaikum w.b.t semua,

Diam xdiam sudah masuk 5 hari raya, yang mana berada di kg mula bersiap utk pulang ke ibukota. Macam biasalah time2 camni mmg jln jem teruk, baik lebuhraya atau jln kg. Setiap kali balik pasti aku berhenti rehat di Yik Mun Pau Tg. Malim. 

Wajib exit Tanjung Malim dulu, ingat tau Wajib! Kadang-kadang bila aku nak balik kampung, kalau aku bertolak pagi, mesti aku exit Tanjung Malim untuk breakfast. Kali ini aku keluar awal bukan semata2 nak elakkan jem tp nk breakfast di sini, tak mainlah roti canai or nasi lemak. Tetapi aku makan PAU!!


Inilah tempatnya, Pau Yik Mun. Biasalah kalau datang hujung-hujung minggu cam gini, mesti ramai orang. Ditambah lagi pau ni memang glamor.  Dari tol Tanjung Malim, lebih kurang 20 km untuk sampai ke tempat nih, dekat jer. Kalau dari KL jarak lebih kurang 100 km. 

Nampak tak signboard tulis apa? The Famous Tanjung Malim Pau since 1926! Malaysia pun tak wujud lagi tahun 1926 tuh, punyalah glamor sampai sekarang boleh bertahan. Kalau tak glamor, 3 ke 4 bulan lepas buka dah bungkus dah, hehe...






Dekat dalam kedai nih, ada pau yang dah siap dibungkus, betul-betul depan kaunter bayaran, boleh lah saper-saper nak beli bawak balik. Tetapi, pesanan aku, lebih feel kalau makan dekat sini, hehe...Lepas lepak sini lebih kurang sejam gitu, perjalanan ke KL pun diteruskan. sampai sini jer dulu.

Jumpa lagi di lain cerita bercuti bajet.

No comments:

Post a Comment